Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ανιχνεύθηκαν γονίδια που σχετίζονται με την εξάπλωση του καρκίνου του μαστού

Λονδίνο: Αμερικανοί επιστήμονες αναγνώρισαν γονίδια που δίνουν τη δυνατότητα στα καρκινικά κύτταρα του μαστού να εξαπλωθούν και στους πνεύμονες, μια ανακάλυψη που θα μπορούσε να βελτιώσει τη διάγνωση και θεραπεία της νόσου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Nature.

Η ομάδα των συγκεκριμένων γονιδίων όχι μόνο αποκαλύπτει που θα εξαπλωθεί ο καρκίνος, αλλά επίσης πόσο μολυσματικός θα είναι. Επομένως τα γονίδια θα μπορούσαν να αποτελέσουν πιθανούς στόχους για τα υπάρχοντα ή νέα φάρμακα κατά του καρκίνου του μαστού.

Οι πνεύμονες, μαζί με τα οστά, το ήπαρ και τον εγκέφαλο, είναι τα κύρια όργανα που εξαπλώνεται ο καρκίνος του μαστού. Για κάθε όργανο στο οποίο εισβάλλει ο καρκίνος χρειάζεται μια ειδική ομάδα γονιδίων.

Ερευνητές του Αντικαρκινικού Κέντρου Memorial Sloan-Kettering του Ιατρικού Ινστιτούτου Howard Hughes με επικεφαλής την Δρ Τζοαν Μασσαγκ αναζήτησε και εντόπισε μια ομάδα γονιδίων που ορισμένοι καρκίνοι του μαστού χρησιμοποιούν για να σχηματίσουν μεταστάσεις ειδικά στους πνεύμονες.

Τα γονίδια τα οποία μπορούν να εντοπιστούν σε ορισμένους πρωτοπαθείς όγκους του μαστού φαίνεται να προβλέπουν τον αυξημένο κίνδυνο εξάπλωσης στους πνεύμονες ακόμα και μετά από χρόνια.

Η ανακάλυψη αυτή μπορεί να βοηθήσει τους επιστήμονες να αναγνωρίσουν τις γυναίκες των οποίων ο καρκίνος είναι πιθανό να εξαπλωθεί στους πνεύμονες ώστε να τις παρακολουθούν στενά και να προσπαθήσουν να εμποδίσουν τη μετάσταση ή να θεραπεύσουν τον καρκίνο το νωρίτερο δυνατό.

Η ανακάλυψη του προτύπου της γονιδιακής δραστηριότητας έγινε μελετώντας όγκους από 82 ασθενείς των οποίων ο καρκίνος του μαστού είχε δώσει μεταστάσεις και στους πνεύμονες.

Η ανάλυση στοιχείων από όμοια ομάδα ασθενών από την Ολλανδία κατέληξε σε όμοια γενετικά χαρακτηριστικά.

Όπως εξηγεί η Δρ Μασσαγκ τα γονίδια αυτά δεν είναι απλά δείκτες της καρκινικής εξάπλωσης, αλλά επίσης διαμεσολαβητές που προκαλούν την εξάπλωση. Οι πρωτεΐνες που παράγουν μπορεί να αποτελέσουν κύριοι στόχοι των υπαρχόντων ή νέων φαρμάκων για την πρόληψη των μεταστάσεων.

«Υπάρχουν ήδη συστατικά εμπλοκής των γονιδίων που εντοπίσαμε ή της κυτταρικής λειτουργίας που ρυθμίζουν. Το επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσουμε τον έλεγχο των συστατικών αυτών σε ζωικά μοντέλα για να διαπιστώσουμε αν όντως εμποδίζουν τις μεταστάσεις», σημειώνει η Αμερικανίδα ερευνήτρια.

Αν κάποια διαγνωστεί με καρκίνο και διαπιστωθεί ότι ο όγκος έχει τα συγκεκριμένα γονίδια, οι θεράποντες ιατροί θα είναι σε θέση να παρέχουν προληπτική αγωγή ή να έχουν διαθέσιμα τα κατάλληλα φάρμακα όποτε ανιχνευθεί η μετάσταση.

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024