Η σημασία της σωστής διατροφής

Με ποιο συστατικό του πρωινού χορταίνετε και αδυνατίζετε ταυτόχρονα

Με ποιο συστατικό του πρωινού χορταίνετε και αδυνατίζετε ταυτόχρονα

Αν το πρωινό είναι για σας το πιο βασικό γεύμα της ημέρας, τότε αν ακολουθήσετε τις συμβουλές των ερευνητών του Πανεπιστημίου της Μινεσότα θα αισθάνεστε χορτάτοι όλη μέρα. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Appetite, όταν το πρωινό γεύμα περιέχει μανιτάρια το άτομο αισθάνεται πιο χορτάτο και πεινάει λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Επειδή η πρωτεΐνη φαίνεται να είναι το πιο χορταστικό μακροθρεπτικό συστατικό σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία, οι επιστήμονες θέλησαν να συσχετίσουν την ποσότητα της πρωτεΐνης που περιέχουν τα μανιτάρια και το κρέας ως προς την επίτευξη κορεσμού.

Η Δρ Τζοαν Σλαβιν και οι συνεργάτες της στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα σχεδίασαν ένα δεκαήμερο πρόγραμμα διατροφής που περιελάμβανε λευκά μανιτάρια Agaricus bisporus (226 γραμ.) και κρέας (28 γραμ.) σε τυχαιοποιημένη ανοιχτή μελέτη. Οι συμμετέχοντες ήταν 17 γυναίκες και 15 άνδρες που κατανάλωναν δύο μερίδες μανιταριών ή κρέατος για δέκα ημέρες. Συγκεκριμένα, είτε έτρωγαν ψιλοκομμένα μανιτάρια είτε μοσχαρίσιο κρέας με μόλις 7% λιπαρά, δύο φορές την ημέρα. Οι μερίδες είχαν σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχουν την ίδια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και όμοιο αριθμό θερμίδων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική διαφορά στα ποσοστά κορεσμού μεταξύ της κατανάλωσης μανιταριών και κρέατος. Οι συμμετέχοντες ανέφεραν σημαντικά λιγότερη πείνα, μεγαλύτερη πληρότητα και μειωμένη προοπτική κατανάλωσης μετά από ένα πρωινό γεύμα με μανιτάρια, παρά με κρέας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας Bloomberg στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ έχει δείξει ότι η αύξηση της κατανάλωσης χαμηλού θερμιδικού περιεχομένου τροφίμων, όπως τα μανιτάρια, αντί κρέατος, μπορεί να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για τη μείωση των ημερήσιων προσλαμβανόμενων θερμίδων και λιπαρών, επιτυγχάνοντας ωστόσο πληρότητα και ικανοποίηση μετά το γεύμα. Οι συμμετέχοντες που είχαν κάνει διατροφή πλούσια σε μανιτάρια είχαν χάσει 3,1 κιλά, είχαν παρουσιάσει βελτίωση στη σωματική τους σύσταση και είχαν διατηρήσει αυτές τις αλλαγές έξι μήνες μετά την απώλεια του βάρους.

Μια άλλη μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Ντειβις, επίσης έδειξε ότι η αντικατάσταση μιας μερίδας κρέατος με μανιτάρια βελτίωνε τη διατροφή και τη γεύση. Η προσθήκη των μανιταριών στη διατροφή συντελούσε στη μείωση των θερμίδων, των κορεσμένων λιπαρών και του αλατιού, ενώ προσέθετε βιταμίνη B, D, αντιοξειδωτικά και κάλιο (8%).

Μια μερίδα λευκών ωμών μανιταριών (84 γραμ.) περιέχει 20 θερμίδες, 0 γραμ. λιπαρά, 3 γραμ. πρωτεΐνη και ελάχιστο αλάτι. Επίσης, τα μανιτάρια είναι από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν εκ φύσεως βιταμίνη D. Συγκεκριμένα, μια μερίδα ωμών μανιταριών που έχουν εκτεθεί σε UV ακτινοβολία περιέχουν 890 IU βιταμίνης D.

Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

Ειδήσεις:  Περισσότερα Θέματα