Δεν είναι όλα το ίδιο

Δεν προστατεύουν όλα τα φυτικά τρόφιμα εξίσου την υγεία της καρδιάς

Δεν προστατεύουν όλα τα φυτικά τρόφιμα εξίσου την υγεία της καρδιάς
Χάρβαρντ, Μασαχουσέτη
Αν και εδώ και χρόνια όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση πολλών φρούτων, λαχανικών και δημητριακών αποτρέπει την εκδήλωση καρδιακής νόσου, αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η επιλογή των λάθος υγιεινών τροφίμων μπορεί να επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Όπως αναφέρεται σε άρθρο του επιστημονικού εντύπου Journal of the American College of Cardiology, ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, με επικεφαλής την Δρ Αμπικα Σατιτζα, μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 200.000 αμερικανούς επαγγελματίες υγείας. Τα δεδομένα προέρχονταν από τρεις μελέτες που είχαν ξεκινήσει τη δεκαετία του ’80 και του ’90. Κάθε δύο με τέσσερα χρόνια οι συμμετέχοντες έδιναν λεπτομερείς πληροφορίες για τη διατροφή τους.

Έτσι, οι επιστήμονες εστίασαν στην ποιότητα των φυτικών τροφών που επέλεγαν να φάνε οι συμμετέχοντες και πως η ποιότητα αυτών επηρέαζε την εκδήλωση καρδιακής νόσου.

Μέχρι το 2013 πάνω από 8.600 άτομα είχαν υποστεί έμφραγμα ή είχαν αποβιώσει από καρδιακό νόσημα.

Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος ήταν χαμηλότερος μεταξύ των ατόμων που έτρωγαν τακτικά άφθονα υγιεινά φυτικά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής άλεσης. Αυτοί είχαν ένα τέταρτο λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν καρδιακή νόσο.

Αντίθετα, όσοι επέλεγαν να φάνε λιγότερο υγιεινά φυτικά τρόφιμα, όπως πατάτες, ραφιναρισμένα δημητριακά (λευκό ψωμί, ζυμαρικά κ.α.) και άφθονους σε ζάχαρη χυμούς φρούτων είχαν ένα τρίτο περισσότερες πιθανότητες εκδήλωσης καρδιακής νόσου.

Επίσης, τα άτομα που προτιμούσαν ζωικά προϊόντα, όπως κρέας, τυρί και βούτυρο, είχαν επίσης αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

«Δεν είναι όλα τα φυτικά τρόφιμα το ίδιο και είναι σημαντικό οι άνθρωποι να εστιάζουν στην ποιότητα αυτών που επιλέγουν να καταναλώσουν», εξηγεί η Δρ Σατιτζα.

Και συμπληρώνει ότι «αυτό που θα πρέπει να συγκρατήσει στο μυαλό του το κοινό είναι ότι δεν χρειάζονται υπερβολές στη διατροφή για να αποκομίσει κανείς οφέλη για την υγεία της καρδιάς του. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με σταδιακή μείωση των ζωικών προϊόντων, για παράδειγμα, και να αυξήσουμε την κατανάλωση οσπρίων, λαχανικών και ξηρών καρπών. Έτσι είναι ευκολότερο να γίνουν οι αλλαγές και να διατηρηθούν σε βάθος χρόνου».

Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

Ειδήσεις:  Περισσότερα Θέματα