Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Στη διασπορά μικροβίων συντελούν οι αυτόματοι στεγνωτήρες χεριών

Οι στεγνωτήρες χεριών στις δημόσιες τουαλέτες είναι πολύ χειρότεροι από τις χάρτινες χειροπετσέτες, όσον αφορά την εξάπλωση των παθογόνων μικροοργανισμών, σύμφωνα με βρετανική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Hospital Infection.

Η μελέτη δείχνει ότι οι αυτόματες συσκευές ζεστού αέρα για το στέγνωμα των χεριών μπορούν να εξαπλώσουν τα βακτήρια σε όλο τον περιβάλλοντα χώρο.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Λιντς, με επικεφαλής τον καθηγητή Μαρκ Γουίλκοξ, διαπίστωσαν ότι οι συγκεντρώσεις μικροβίων στον αέρα γύρω από συσκευές στεγνώματος είναι έως 27 φορές μεγαλύτερες σε σχέση με τον αέρα γύρω από τις χάρτινες χειροπετσέτες.

Το συμπέρασμα προέκυψε από πειράματα που έκαναν μολύνοντας τα χέρια εθελοντών με τον ακίνδυνο λακτοβάκιλλο. Στη συνέχεια συνέλεξαν και ανέλυσαν δείγματα αέρα και διαπίστωσαν ότι, όταν κανείς στέγνωνε τα χέρια του στο μηχάνημα, αφού τα είχε πλύνει ανεπαρκώς, ο μικροοργανισμός αυτός είχε εξαπλωθεί σε όλο τον χώρο γύρω από τη συσκευή σε απόσταση έως δύο μέτρων.

Όσο πιο έντονα εκτοξευόταν ο θερμός αέρας από τη συσκευή, τόσο μεγαλύτερη ήταν η ποσότητα των διασκορπισμένων βακτηρίων στον χώρο. Μάλιστα, τα βακτήρια παρέμεναν στον αέρα αρκετό χρόνο, αφότου είχαν περάσει τα περίπου 15 δευτερόλεπτα που λειτουργεί το μηχάνημα. Οι μισοί σχεδόν μικροοργανισμοί ανιχνεύτηκαν στον αέρα πέντε λεπτά μετά το στέγνωμα, ενώ και έπειτα από 15 λεπτά υπήρχαν ακόμη στον αέρα μικρόβια τα οποία είχαν εξαπλωθεί εξαιτίας του ρεύματος ζεστού αέρα της συσκευής.

«Την επόμενη φορά που θα στεγνώσετε τα χέρια σας σε μια δημόσια τουαλέτα χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρικό στεγνωτήρα, μπορεί να εξαπλώνετε βακτήρια χωρίς να το ξέρετε. Μπορεί επίσης να δέχεστε μικρόβια από τα χέρια άλλων ανθρώπων. Αυτά τα ευρήματα είναι σημαντικά για να κατανοήσουμε τους τρόπους που τα βακτήρια εξαπλώνονται, μεταδίδοντας ασθένειες», επισημαίνει ο Δρ Γουίλκοξ.

Εκπρόσωπος, όμως, εταιρείας που κατασκευάζει τέτοιες συσκευές στεγνώματος, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Telegraph , κατηγορεί τους ερευνητές ότι διεξήγαγαν την έρευνα μετά από ανάθεση που τους έκανε βιομηχανία χάρτινων χειροπετσετών και ότι κατέληξαν σε εσφαλμένα συμπεράσματα.

Η εταιρεία αυτόματων στεγνωτήρων υποστηρίζει ότι, οι ερευνητές μόλυναν τα χέρια των εθελοντών με εξωπραγματικά υψηλά επίπεδα βακτηρίων και, επιπλέον, δεν φρόντισαν για το σωστό πλύσιμο των χεριών, προτού τα στεγνώσουν στο μηχάνημα.

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024