Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το Facebook «ξυπνά» τη γυναικεία ζήλια

Το Facebook «ξυπνά» τη γυναικεία ζήλια

Οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στην ζήλια από τους άνδρες, όταν πρόκειται για αναρτήσεις στο Facebook που πιστεύουν ότι αφήνουν να εννοηθεί ότι σχέση τους έχει πρόβλημα.

Οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στην ζήλια από τους άνδρες, όταν πρόκειται για αναρτήσεις στο Facebook που πιστεύουν ότι αφήνουν να εννοηθεί ότι σχέση τους έχει πρόβλημα.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, στο πλαίσιο έρευνας του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα 226 ετεροφυλόφιλοι άνδρες και γυναίκες έπρεπε να φανταστούν ότι ανακάλυπταν μια φωτογραφία του συντρόφου τους με ένα άτομο του αντίθετο φύλου, στο Facebook.

Στο υποθετικό αυτό σενάριο, οι συμμετέχοντες είχαν πρόσβαση στις ρυθμίσεις ασφαλείας του λογαριασμού του συντρόφου τους και άρα μπορούσαν να δουν αν η φωτογραφία ήταν ορατή σε άλλα άτομα στο κοινωνικό δίκτυο.

Οι γυναίκες ανέφεραν μεγαλύτερα συναισθήματα ζήλιας από τους άνδρες, όταν φαντάστηκαν την ιδέα και μόνο του υποθετικού σεναρίου. Οι γυναίκες βαθμολόγησαν το επίπεδο ζήλιας με έξι (σε μια κλίμακα με κορύφωση το εννέα), ενώ οι άνδρες με τέσσερα.

Άνδρες και γυναίκες δήλωσαν ότι ζήλευαν περισσότερο στην περίπτωση που η φωτογραφία δεν μπορούσε να είναι ορατή από άλλα άτομα, ένδειξη ότι κάτι προσπαθούσε να κρύψει η πρακτική αυτή. Αν η φωτογραφία ήταν ορατή και σε άλλους στο Facebook, το επίπεδο ζήλιας των ανδρών μειωνόταν, ενώ των γυναικών παρέμενε υψηλό.

Επίσης οι γυναίκες πληγώνονταν περισσότερο από τους άνδρες, αν στο υποθετικό αυτό σενάριο υπήρχαν ελάχιστες κοινές φωτογραφίες τους με τον σύντροφό τους στην καρτέλα του τελευταίου στο Facebook.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι η δημόσια φύση της πιθανής απιστίας μπορεί να επηρεάσει διαφορετικά τα συναισθήματα ανδρών και γυναικών», γράφουν οι ερευνητές στο Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. «Οι γυναίκες μπορεί να βιώσουν περισσότερα αρνητικά συναισθήματα όταν πιστεύουν ότι οι άλλοι έχουν αποδείξεις ότι η σχέση τους δεν χαρακτηρίζεται από πίστη και δέσμευση», υπογραμμίζεται στα συμπεράσματα.

Όμως, επειδή το σενάριο ήταν υποθετικό, δεν είναι δυνατόν να ξέρουμε πως τα ευρήματα μεταφράζονται σε πραγματικές συνθήκες ή αν μπορούσε ένα ζευγάρι να χωρίσει.

Μελλοντικές έρευνες αναμένεται να εξετάσουν αν μια κατάσταση στο Facebook, παρόμοια με αυτή του υποθετικού σεναρίου, μπορεί να κάνει κακό στη σχέση δύο ανθρώπων.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που δαπανούν αρκετό χρόνο στο Facebook αναφέρουν μεγαλύτερα επίπεδα ζήλιας και ελέγχουν συχνότερα το προφίλ του συντρόφου τους, συγκριτικά με άτομα που ελάχιστα εμπλέκονται με τα κοινωνικά δίκτυα.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το Facebook δίνει στους ανθρώπους την ευκαιρία να παρερμηνεύσουν εύκολα τις πληροφορίες τους παρέχονται. Για παράδειγμα, στο υποθετικό σενάριο της αμερικανικής μελέτης δεν υπήρχαν στοιχεία απιστίας, αλλά οι συμμετέχοντες εξέλαβαν τα στοιχεία ως τέτοια.

health.in.gr

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024