Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Η γυμναστική αλλάζει τη σύσταση των μικροβίων στο έντερο

Δύο μελέτες, η μια σε ποντίκια και η άλλη σε ανθρώπους, αποφαίνονται με ξεκάθαρο τρόπο ότι η γυμναστική από μόνη της μπορεί να αλλάξει τη σύνθεση των μικροβίων στο έντερο.

Στην πρώτη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Gut Microbes, μεταμόσχευσαν κόπρανα από ποντίκια που είτε γυμνάζονταν, είτε έκαναν καθιστική ζωή στο παχύ έντερο ποντικιών που έκαναν καθιστική ζωή και είχαν ανατραφεί σε αποστειρωμένο περιβάλλον ώστε να μην έχουν δικό τους εντερικό μικροβίωμα. Στην δεύτερη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Medicine & Science in Sports & Exercise, οι ερευνητές παρακολούθησαν τις αλλαγές στην σύσταση του εντερικού μικροβιώματος σε άτομα που από καθιστική συμπεριφορά κλήθηκαν να γυμναστούν και έπειτα να κάνουν πάλι καθιστική ζωή.

«Είναι οι πρώτες μελέτες που δείχνουν ότι η γυμναστική μπορεί να έχει επίδραση στο έντερο ανεξαρτήτως της διατροφής ή άλλων παραγόντων», εξηγεί ο Τζέφρι Γουντς, καθηγητής Κινησιολογίας και Κοινωνικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Στην μελέτη που έγινε στα ποντίκια έδειξε ότι οι αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου των ποντικιών-ληπτών αντικατόπτριζαν το μικροβίωμα των ποντικιών-δοτών, με ξεκάθαρες διαφορές ανάμεσα σε εκείνα που είχαν λάβει μικρόβια από πειραματόζωα που αθλούνταν ή τα άλλα που έκαναν καθιστική ζωή.

Οι λήπτες των εντερικών μικροβίων από αθλούμενα ποντίκια είχαν επίσης υψηλότερη αναλογία μικροβίων που παρήγαγαν το βουτυρικό οξύ, το οποίο παράγει τα υγιή εντερικά κύτταρα, μειώνει τη φλεγμονή και παράγει ενέργεια για τον ξενιστή. Επίσης, φάνηκαν να έχουν ανθεκτικότητα στην πειραματική ελκώδη κολίτιδα.

Στην κλινική μελέτη, οι ερευνητές πήραν δείγματα εντερικού μικροβιώματος από 18 αδύνατα και 14 παχύσαρκα άτομα που έκαναν καθιστική ζωή και στη συνέχεια τους ζήτησαν να κάνουν γυμναστική για 30-60 λεπτά, τρεις φορές την εβδομάδα, για έξι εβδομάδες.

Έπειτα από το διάστημα αυτό, οι επιστήμονες πήραν και πάλι δείγματα εντερικού μικροβιώματος από τους εθελοντές και τους ζήτησαν για τις επόμενες έξι εβδομάδες να σταματήσουν να γυμνάζονται. Καθόλη τη διάρκεια της μελέτης οι εθελοντές είχαν λάβει οδηγίες να μην αλλάξουν τίποτα στη συνήθη διατροφή τους.

Οι συγκεντρώσεις του βουτυρικού λιπαρού οξέος στα κόπρανα αυξήθηκαν στο έντερο των εθελοντών ως αποτέλεσμα της γυμναστικής. Όταν σταμάτησαν να γυμνάζονται μειώθηκαν. Γενετικά τεστ στο εντερικό μικροβίωμα των εθελοντών επιβεβαίωσαν ότι υπήρχαν αλλαγές στην αναλογία των μικροβίων που παράγουν βουτυρικό λιπαρό οξύ.

Να σημειωθεί ότι, η αναλογία των διαφορετικών μικροβίων στο έντερο διέφερε μεταξύ αδύνατων και παχύσαρκων ατόμων, σε κάθε στάδιο της μελέτης.

«Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν ξεκάθαρες διαφορές στο μικροβίωμα του ατόμου που είναι παχύσαρκο απ’ αυτό του αδύνατου. Επόμενος στόχος μας είναι να καθορίσουμε γιατί συμβαίνει αυτό», σχολιάζει ο Δρ Γουντς.

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024