Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ένα βήμα πιο κοντά στην καταπολέμηση των ανθεκτικών μικροβίων

Δύο νέες μελέτες που έγινε στη Μ. Βρετανία αναπτερώνουν τις ελπίδες των επιστημόνων για αποτελεσματική αντιμετώπιση της ανθεκτικότητας των μικροβίων στα υπάρχοντα αντιβιοτικά. Ένα πρόβλημα που απειλεί με κατάρρευση τα συστήματα υγείας όλων των χωρών.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Antimicrobial Agents and Chemotherapy, στην πρώτη μελέτη ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ καθόρισαν τη σημασία δύο μηχανισμών που σχετίζονται με την αντίσταση στις β-λακτάμες. Στην μια περίπτωση, τα βακτήρια περιορίζουν την είσοδο των συγκεκριμένων αντιβιοτικών στο κύτταρο και στην άλλη, τα βακτήρια παράγουν το ένζυμο β-λακταμάση, που καταστρέφει κάθε αντιβιοτικό που μπαίνει στο κύτταρο. Μάλιστα, ο τελευταίος αυτός μηχανισμός φαίνεται να είναι πιο σημαντικός εκ των δύο.

Τα νέα αυτά δεδομένα ενδεχομένως να ανοίγουν τον δρόμο για την ανάπτυξη χημικών ουσιών που να αναστέλλουν τα ένζυμα της β-λακταμάσης άρα και την αναστροφή της αντίστασης στα αντιβιοτικά.

Σε συνέχεια αυτής της μελέτης, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπριστολ συνεργάστηκαν με ειδικούς από τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Λιντς για να μελετήσουν την αποτελεσματικότητα δύο ειδών αναστολέων της β-λακταμάσης σε ένα βακτήριο που είναι γνωστό για τη μεγάλη ανθεκτικότητά του στα υπάρχοντα αντιβιοτικά.

Συγκεκριμένα μελέτησαν την αβιμπακτάμη, έναν αναστολέα που έχει πρόσφατα τεθεί στη διάθεση των γιατρών και ενός αναστολέα της δικυκλικής βορονάτης, που ανέπτυξαν από κοινού τα τρία βρετανικά πανεπιστήμια το 2016.

Όπως διαπιστώθηκε και οι δύο αναστολείς απέτυχαν προστατεύσουν την κεφταζιδίμη (ένα β-λακταμικό ημισυνθετικό, ευρέος φάσματος αντιβιοτικό) από την επίθεση που εξαπέλυε εναντίον της η β-λακταμάση. Όταν όμως τους συνδύασαν με ένα άλλο αντιβιοτικό της ίδιας οικογένειας, την αζτρεονάμη, οι αναστολείς ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικοί και εξόντωσαν μερικά από τα πλέον ανθεκτικά βακτήρια που αποικίζουν το νοσοκομειακό περιβάλλον.

«Η μελέτη μας αποδεικνύει ότι οι β-λακταμάσες είναι η «αχίλλειος πτέρνα» της αντίστασης των μικροβίων στα αντιβιοτικά, που γίνεται αιτία θανάτου εκατομμυρίων ανθρώπων κάθε χρόνο, παγκοσμίως», σχολιάζει ο Δρ Μάθιου Αβισον, από τη Σχολή Κυτταρικής και Μοριακής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Μπριστολ και συγγραφέας των δύο μελετών.

Νέα ήττα για Μπακς - Συνεχίζει ασταμάτητος και… μόνος ο Αντετοκούνμπο (107-100)

Οι Μπακς ηττήθηκαν από τους Πέλικανς (107-100) και πλέον πιέζονται έντονα από Νικς και Καβαλίερς για τη δεύτερη θέση στην Ανατολή.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024