Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ανοσοποιητικές αλλαγές κατά την κύηση παίζουν ρόλο στον πρόωρο τοκετό

Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο ανοσοποιητικό σύστημα της γυναίκας κατά τη διάρκεια της κύησης φαίνεται να παίζουν ρόλο στον πρόωρο τοκετό, σύμφωνα με μικρή αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο in Science Immunology.

«Η εγκυμοσύνη είναι μια μοναδική ανοσολογική κατάσταση και διαπιστώσαμε ότι ο χρόνος που συμβαίνουν οι αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα ακολουθεί ένα ακριβές και προβλέψιμο πρότυπο στην φυσιολογική εγκυμοσύνη», εξηγεί ο Δρ Μπράις Γκοντιλιερ, επίκουρος καθηγητής Αναισθησιολογίας, Περιεγχειρητικής και Αναλγητικής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Στανφορντ, στην Καλιφόρνια.

Αν οι επιστήμονες μπορέσουν να αναγνωρίσουν τις ανοσολογικές αλλαγές που προβλέπουν τον πρόωρο τοκετό, ελπίζουν ότι ίσως τελικά να μπορέσουν να αναπτύξουν μια αιματολογική εξέταση για την έγκαιρη διάγνωσή του.

«Αυτό που ελπίζουμε είναι να μπορούμε στο μέλλον να απαντάμε στο ερώτημα “το ανοσοποιητικό σας ρολόι στην εγκυμοσύνη λειτουργεί αργά ή γρήγορα;”», εξηγεί ο Δρ Γκοντιλιερ.

Στο πλαίσιο της μελέτης ο ίδιος και οι συνεργάτες του συνέλεξαν δείγματα αίματος από 18 γυναίκες με τελειόμηνες κυήσεις. Οι γυναίκες είχαν δώσει ένα δείγμα κατά τη διάρκεια κάθε τριμήνου και ένα έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό. Οι ερευνητές πήραν δείγματα και από άλλη ομάδα 10 γυναίκες που επίσης είχαν τελειόμηνες κυήσεις, προς επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων τους.

Χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται κυτταρομετρία μάζας, οι ερευνητές μέτρησαν ταυτόχρονα έως και 50 ιδιότητες κάθε ανοσοκυττάρου στα δείγματα αίματος. Οι επιστήμονες μετρώντας τους τύπους των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, προσδιόρισαν ποιες οδοί σηματοδότησης ήταν πιο δραστικές σε κάθε κύτταρο και αξιολόγησαν πώς τα κύτταρα αντιδρούσαν όταν εκτίθενται σε συστατικά που μιμούνται μια βακτηριακή ή ιογενή λοίμωξη.

Στην συνέχεια, με προηγμένες στατιστικές μεθόδους ανέδειξαν τις αλλαγές στο ανοσοποιητικό σύστημα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της κύησης. (Οι προσαρμογές αυτές εμποδίζουν το σώμα της μητέρας να αποβάλλει το έμβρυο).

«Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος μας λέει πως συγκεκριμένα είδης ανοσοκυττάρων εκφράζονται κατά την εγκυμοσύνη», λέει ο ερευνητής.

Η μελέτη επιβεβαίωσε ότι τα φυσικά κύτταρα φονείς και συγκεκριμένα λευκά αιμοσφαίρια έχουν ενισχυμένη δράση κατά τη διάρκεια της κύησης. Επίσης, αναδείχθηκε μια οδός σηματοδότησης μεταξύ των Τ-κυττάρων που αυξάνεται βάσει συγκεκριμένου προγράμματος.

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό