Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Κυτταρικό ελάττωμα ίσως να σχετίζεται με τη νόσο του Πάρκινσον

Αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν ένα κυτταρικό ελάττωμα που μπορεί να είναι συχνό σε όλες τις μορφές της νόσου του Πάρκινσον, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Cell Stem Cell.

Το ελάττωμα αυτό παίζει μείζονα ρόλο στην σταδιακή θανάτωση μιας ομάδας νευρικών κυττάρων, η απώλεια των οποίων θεωρείται χαρακτηριστικό σημάδι της νόσου Πάρκινσον.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, με επκεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Νευροχειρουργικής Δρ Ξινναν Γουανγκ, έκαναν μια σειρά πειραμάτων με κύτταρα από ασθενείς με νόσο Πάρκινσον και υγιή άτομα.

«Ανακαλύψαμε ένα μοριαικό βιοδείκτη που χαρακτηρίζει όχι μόνο τις κληρονομικές περιπτώσεις της νόσου Πάρκινσον, όπου δηλαδή κληρονομείται η προδιάθεση για τη νόσο, αλλά και τις σποραδικές μορφές της, για τις οποίες η γενετική συνεισφορά είναι είτε μη υπαρκτή, είτε δεν έχει εντοπιστεί ακόμα» εξηγεί ο συγγραφέας της μελέτης.

Το εν λόγω ελάττωμα εμποδίζει τα κύτταρα να περιορίσουν άμεσα τα μιτοχόνδρια, όταν αυτά αρχίζουν να εκφυλίζονται. Έτσι, τα τελευταία αντί να παρέχουν ενέργεια αρχίζουν να απελευθερώνουν «απορρίμματα».

Οι ερευνητές ευελπιστούν η νέα αυτή ανακάλυψη να συμβάλλει σε πιο εύστοχη και έγκαιρη διάγνωση της νόσου Πάρκινσον, καθώς και σε νέες θεραπείες.

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024