Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Oι διακοπές μεταβάλλουν προς το καλύτερο τη λειτουργία των γονιδίων

Αμερικανική μελέτη τεκμηριώνει για πρώτη φορά ότι οι διακοπές δεν κάνουν καλό μόνο στην ψυχική μας υγεία, αλλά και στην σωματική, ενεργοποιώντας τα γονίδια έτσι ώστε να μειώνεται το στρες και να βελτιώνεται το ανοσοποιητικό σύστημα.

Όπως αναφέρεται σε άρθρο του επιστημονικού εντύπου Translational Psychiatry, ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Γενετικής Έρικ Σαντ της Ιατρικής Σχολής Icahn του Όρους Σινά της Νέας Υόρκης, μελέτησαν 94 υγιείς γυναίκες, 30-60 ετών που αποσύρθηκαν για μια εβδομάδα σε κατάλυμα της Καλιφόρνια, όπου απλώς χαλάρωναν ή έκαναν διαλογισμό και γιόγκα.

Οι επιστήμονες συνέλλεξαν δείγματα αίματος και έκαναν γενετικές αναλύσεις για τη δραστηριότητα 20.000 γονιδίων πριν και μετά τις διακοπές.

Αν και προηγούμενες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει τη θετική επίπτωση των διακοπών στην ψυχολογία των ανθρώπων, η παρούσα μελέτη δείχνει ότι οι διακοπές μεταβάλλουν προς το καλύτερο τη λειτουργία των γονιδίων. Μάλιστα, η θετική επίδραση των διακοπών μπορεί να διαρκέσει επί ένα μήνα ή και πολύ περισσότερο, ακόμη και έως δέκα μήνες, αν κανείς στη διάρκεια των διακοπών του έκανε επίσης διαλογισμό ή γιόγκα (ή και τα δύο).

Η μελέτη διαπίστωσε ότι, αρκεί μια εβδομάδα χαλάρωσης για να «πυροδοτηθούν» αλλαγές στο DNA, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να μειώνεται το στρες, να τονώνεται το ανοσοποιητικό σύστημα και να μειώνεται το επίπεδο των τοξικών πρωτεϊνών που σχετίζονται με την κατάθλιψη και την άνοια.

«Είναι εντυπωσιακό να βλέπουμε τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν στην έκφραση των γονιδίων χάρη στις διακοπές, όταν κανείς φεύγει μακριά από τον πολυάσχολο ρυθμό της ζωής, ζώντας σε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον και μάλιστα για τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Τα ευρήματά μας δείχνουν μια σημαντική θετική επίδραση των διακοπών και μια καταστολή των αντιδράσεων του στρες», σχολίασε η καθηγήτρια Ψυχιατρικής Ελίσα Έπελ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, που συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα.

Η εντυπωσιακή προσέλευση Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού στη Euroleague

Η Euroleague έβγαλε το μέσο όρο των εισιτηρίων της, με αυτά να είναι περισσότερα από ποτέ άλλοτε.

Σάββατο 20 Απριλίου 2024