Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
Βακτήρια του εντέρου πίσω από το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης

Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης ίσως επηρεάζεται από τα βακτήρια του γαστρεντερικού συστήματος του ατόμου, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Microbiome.

Πρόκειται για μικρού εύρους μελέτη του Πανεπιστημίου Κορνελ, της Νέας Υόρκης, όπου η Δρ Μοριν Χανσον και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι τα άτομα με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης έχουν λιγότερη ποικιλία ή διαφορετικούς τύπους βακτηρίων στο έντερό τους, από τα υγιή άτομα. Επίσης, οι πάσχοντες από χρόνια κόπωση είχαν περισσότερα είδη βακτηρίων που προάγουν την φλεγμονή και λιγότερα που την καταστέλλουν.

Στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκαν 48 άτομα που είχαν διαγνωστεί με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και 39 υγιή. Όλοι είχαν δώσει δείγματα κοπράνων και αίματος. Οι επιστήμονες ανέλυσαν τα δείγμα προς εντοπισμό βακτηριακού DNA. Όπως προαναφέρθηκε, στα άτομα με χρόνια κόπωση το βακτηριακό προφίλ είχε λιγότερη ποικιλία, κάτι που επίσης παρατηρείται στα άτομα με νόσο Cronh και ελκώδη κολίτιδα.

«Η ποικιλία των εντερικών βακτηρίων είναι επωφελής για την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος» εξηγεί η Δρ Χανσον. Και το γεγονός ότι δεν υπάρχει στα άτομα με χρόνια νόσο, αυτό μπορεί να αποτελεί πρόβλημα.

Οι επιστήμονες βρήκαν επίσης δείκτες φλεγμονής στο αίμα των ασθενών, που αποδίδεται σε «εντερική διαρροή» που επιτρέπει στα βακτήρια του εντέρου να περάσουν στο αίμα. «Τα βακτήρια στην αιματική κυκλοφορία μπορεί να προκαλέσουν αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος και επιδείνωση συμπτωμάτων» λέει η ερευνήτρια.

Βάσει αυτών των ευρημάτων, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μπόρεσαν να κατηγοριοποιήσουν αν το 83% των συμμετεχόντων στην μελέτη είχε σύνδρομο χρόνιας κόπωσης ή όχι.

Αν τα ευρήματα επιβεβαιωθούν σε μεγαλύτερο κλινικό δείγμα τότε το εντερικό μικροβίωμα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα επιπλέον προγνωστικό δείκτη καθορισμού αν κάποιος πάσχει από σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

Το μεγάλο λάθος του Σλούκα έδωσε το πλεονέκτημα στην Μακάμπι (vid)