Τετάρτη 17 Απριλίου 2024
Αντιφλεγμονώδες φάρμακο επιβραδύνει την εξέλιξη του καρκίνου

Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι ένα από τα πιο γνωστά αντιφλεγμονώδη φάρμακα επιβραδύνει τον ρυθμό ανάπτυξης μιας συγκεκριμένης μορφής καρκίνου. Αν και τα πειράματα έγιναν σε ζωικά μοντέλα, υποστηρίζουν ότι μπορεί να ισχύει το ίδιο και στους ανθρώπους καθώς και σε άλλες μορφές καρκίνου.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Cancer Research, οι ερευνητές του Ερευνητικού Ινστιτούτου «The Scripps» στη Φλόριντα, μελέτησαν τις επιδράσεις της σελεκοξίμπης, η οποία στοχεύει το ένζυμο κυκλο-οξυγενάση-2 (COX-2) που συνδέεται με τον πόνο και την φλεγμονή.

Το ένζυμο αυτό είναι καίριας σημασίας για την παραγωγή των προσταγλανδίνων, συστατικά που δρουν ως ορμόνες και παίζουν ρόλο στην ενίσχυση της ανάπτυξης του όγκου. Συνήθως, η έκφραση του COX-2 είναι χαμηλή στους φυσιολογικούς ιστούς και υψηλή σε πολλές μορφές καρκίνου.

Οι ερευνητές έκαναν πειράματα με ζώα για να παρατηρήσουν τις επιδράσεις της σελεκοξίμπης στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, σε ένα είδος όγκου που λέγεται νευροϊνωμάτωση τύπου ΙΙ (NF2). Ο όγκος αυτός στους ανθρώπους είναι σχετικά σπάνιος, κληρονομικής μορφής και προκαλείται από μεταλλάξεις στο γονίδιο NF2.

Τα πειραματόζωα που πήραν μια καθημερινή δόση σελεκοξίμπης είχαν σημαντικά βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης του όγκου, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι οι αναστολείς COX2 έχουν κάποια επίδραση στα ογκοκύτταρα. Έχουν επίσης επίπτωση στις φλεγμονώδεις αντιδράσεις που παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη των όγκων. Είναι πιθανό και σε άλλες μορφές καρκίνου να είναι παρούσες αυτές οι επιδράσεις, λόγω της επίδρασης της σελεκοξίμπης στην φλεγμονή» αναφέρει ο Γουίλιαμ Γκεραντ, συγγραφέας της μελέτης.

Τι ακολουθεί με τον Έλληνα διεθνή που βρέθηκε «ντοπέ» – Το δεύτερο δείγμα και η ειδοποίηση της ομάδας του