Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Ανακαλύφθηκαν γονίδια για τα γκρίζα μαλλιά και το πυκνό μούσι

Το πρώτο γονίδιο που παίζει ρόλο στο γκριζάρισμα των μαλλιών υποστηρίζει ότι ανακάλυψε διεθνής επιστημονική ομάδα, ενισχύοντας την άποψη ότι ειναι γενετικά προκαθορισμένο πόσο γρήγορα θα αρχίσουν να ασπρίζουν τα μαλλιά μας. Επίσης, ανακάλυψαν και άλλα γονίδια που αυξάνουν την προδιάθεση για τα κατσαρά μαλλιά, το πυκνό μούσι και τα πυκνά και ενωμένα φρύδια.

Το πρώτο γονίδιο που παίζει ρόλο στο γκριζάρισμα των μαλλιών υποστηρίζει ότι ανακάλυψε διεθνής επιστημονική ομάδα, ενισχύοντας την άποψη ότι ειναι γενετικά προκαθορισμένο πόσο γρήγορα θα αρχίσουν να ασπρίζουν τα μαλλιά μας. Επίσης, ανακάλυψαν και άλλα γονίδια που αυξάνουν την προδιάθεση για κατσαρά μαλλιά, πυκνό μούσι και πυκνά και ενωμένα φρύδια.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του επιστημονικού εντύπου Nature Communications, ερευνητές με επικεφαλής τον Δρ Καουστμπούχ Αντικάρι του Τμήματος Κυτταρικής και Αναπτυξιακής Βιολογίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (UCL), ανέλυσαν γενετικά περίπου 6.400 ανθρώπους (55% γυναίκες, 45% άνδρες) και εντόπισαν το γονίδιο IRF4.

Το γονίδιο IRF4 ευθύνεται για το γκριζάρισμα των μαλλιών, καθώς εμπλέκεται στην παραγωγή και αποθήκευσης μελανίνης, της χρωστικής ουσίας που καθορίζει το χρώμα του δέρματος, του τριχωτού και των ματιών. Για άγνωστες αιτίες, το γκιζάρισμα είναι πολύ πιο συχνό στους Ευρωπαίους σε σχέση με άλλους πληθυσμούς και αυτό πιθανώς εξηγείται επειδή το γονίδιο IRF4 συναντάται σχεδόν μόνο σε άτομα ευρωπαϊκής καταγωγής.

Επίσης, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι το γονίδιο PRSS53 επηρεάζει πόσο κατσαρά θα γίνουν τα μαλλιά, το γονίδιο EDAR πόσο πυκνό θα είναι το μούσι, το FOXL2 πόσο πυκνά θα είναι τα φρύδια και το PAX3 αν τα φρύδια θα είναι ενωμένα πάνω από την μύτη (σύνοφρυς).

Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι κανένα γονίδιο δεν «δουλεύει» απο μόνο του για να κάνει τα μαλλιά κατσαρά ή το μούσι πολύ πυκνό, αλλά συμβάλλει μαζί με άλλους παράγοντες, γενετικούς, ψυχολογικούς (π.χ. μια τραυματική κατάσταση) και περιβαλλοντικούς.

Οι ερευνητές ελπίζουν οι νέες αυτές ανακαλύψεις να αξιοποιηθούν ποικιλοτρόπως στο μέλλον, από την Ιατρική έως τις εταιρείες καλλυντικών και τα εγκληματολογικά εργαστήρια.

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)