Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Η ασπιρίνη στη μάχη κατά των νευροεκφυλιστικών παθήσεων

Μια ασπιρίνη την ημέρα είναι γνωστό ότι προστατεύει τον οργανισμό έναντι της καρδιακής νόσου και του καρκίνου. Τώρα αμερικανικοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι μπορεί να συντελέσει και στην πρόληψη νευροεκφυλιστικών παθήσεων, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ, η νόσος Πάρκινσον και η νόσος του Huntingdon.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο PLOS ONE, ερευνητές του Ινστιτούτου «Boyce Thompson» και του Πανεπιστημίου «Τζονς Χοπκινς» παρατήρησαν ότι το σαλικυλικό οξύ, το βασικό προϊόν της αποδόμησης της ασπιρίνης προσδένεται στο ένζυμο GAPDH, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στις προαναφερόμενες παθήσεις. Έτσι, το ένζυμο δεν φτάνει στον κυτταρικό πυρήνα και δεν μπορεί να επιφέρει κυτταρικό θάνατο.

Σε κατάσταση οξειδωτικού στρες το ένζυμο τροποποιείται και μπαίνει στον πυρήνα των νευρώνων, όπου ενισχύει τον κύκλο εργασιών της πρωτεΐνης συντελώντας στον κυτταρικό θάνατο.

Τέλος, ένα φυσικό παράγωγο του σαλικυλικού οξέος από την κινέζικη γλυκόριζα και ένα συνθετικό παράγωγο προσδένονται καλύτερα στο GAPDH απ’ ότι το σαλικυλικό οξύ.

Όπως εξηγεί ο καθηγητής Ντάνιελ Κλεσσινγκ, «το σαλικυλικό οξύ είναι μια βασική ορμόνη που ρυθμίζει το φυτικό ανοσοποιητικό σύστημα. Παλαιότερες μελέτες είχαν αναδείξει αρκετά σημεία στο φυτικό βασίλειο που επηρεάζονται από το σαλικυλικό οξύ, και κάποια εξ αυτών είναι υπαρκτά και στον άνθρωπο».

Στην παρούσα μελέτη, οι επιστήμονες αναζήτησαν πρωτεΐνες του ανθρώπινου οργανισμού που προσδένονται στο σαλικυλικό οξύ. Ανακάλυψαν, λοιπόν, ότι μπορεί να σταματήσει το ένζυμο GAPDH να κινηθεί προς τον πυρήνα, και έτσι προλαμβάνει τον κυτταρικό θάνατο.

«Γνωρίζουμε εδώ και καιρό ότι το GAPDH παίζει ρόλο στον μεταβολισμό της γλυκόζης, και τώρα διαπιστώνουμε ότι συμμετέχει και στην ενδοκυτταρική επικοινωνία. Η μελέτη τεκμηριώνει ότι το ένζυμο μπορεί να γίνει στόχο των φαρμάκων που περιέχουν σαλικυλικό οξύ και έτσι να σχετιστεί με τις θεραπευτικές δράσεις των συγκεκριμένων φαρμάκων» εξηγεί ο Δρ Κλεσσινγκ.

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024