Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
AIDS: Ανακαλύφθηκε νέα «αχίλλειος πτέρνα» του ιού HIV

Αμερικανοί και Ευρωπαίοι επιστήμονες ανακάλυψαν τον βιοχημικό μηχανισμό ενός τρωτού σημείου του ιού HIV που προκαλεί το AIDS, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο Nature. Η ανακάλυψη αυτή αναγεννά τις ελπίδες για καλύτερη καταπολέμηση του ιού στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ορισμένες πρωτεΐνες SERINC, που βρίσκονται στη μεμβράνη των κυττάρων που μολύνει ο ιός, μπορούν σε σημαντικό βαθμό να τον καταστήσουν ανενεργό, αρκεί προηγουμένως -με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή- να κατασταλεί η δράση μιας πρωτεΐνης Nef, την οποία χρησιμοποιεί ο HIV για να νικήσει τις άμυνες των «καλών» πρωτεϊνών SERINC.

Τα νέα αυτά στοιχεία αναδεικνύουν ένα διαφορετικό τρόπο καταπολέμσης του ιού, δια της εμπλοκής της πρωτεΐνης Nef, ώστε οι πρωτεΐνες SERINC, οι οποίες για πρώτη φορά απομονώθηκαν βιοχημικά, να μπορέσουν να δράσουν κατά του ιού.

Όπως εξηγεί ο καθηγητής Τζέρεμι Λούμπαν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, «οι πρωτεΐνες SERINC μειώνουν πάνω από 100 φορές τη δυνατότητα του HIV-1 να μολύνει τα κύτταρα».

Οι πρωτεΐνες SERINC θα μπορούσαν να εμποδίσουν τον ιό να απελευθερώσει τα γονίδιά του σε άλλα κύτταρα και να πολλαπλασιασθεί, με αποτέλεσμα να αναχαιτιστεί η εξάπλωσή του. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει στο μέλλον, είτε να ενισχυθεί κατάλληλα η δράση των SERINC στον οργανισμό του ασθενών με AIDS, είτε να τροποποιηθεί η δομή τους, έτσι ώστε να ξεφεύγει πλέον από τη Nef.

«Τρελάθηκε» ο Μπαρτζώκας: Οι πανηγυρισμοί μετά το τέλος του Παρτίζαν – Ολυμπιακός (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε μετά την ανατροπή και το μεγάλο διπλό στο Βελιγράδι και πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη του Ολυμπιακού.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024