Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ανακαλύφθηκε πρωτεΐνη που ενισχύει την ανοσία απέναντι στον καρκίνο

Μια διεθνής επιστημονική ομάδα ανακάλυψε μια πρωτεΐνη που παίζει κεντρικό ρόλο στην ενίσχυση της φυσικής ανοσίας του οργανισμού έναντι του καρκίνου και των ιών, σύμφωνα με άρθρο του Science.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Κολέγιο Ιμπέριαλ και το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαντ καθώς και το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης, με επικεφαλής τον καθηγητή Ανοσοβιολογίας Φίλιπ Αστον-Ρίκαρντ, κάθως πειράματα με ποντίκια αλλά και ανθρώπινα κύτταρα, διαπίστωσαν ότι, η πρωτεΐνη LEM βοηθά σημαντικά στον πολλαπλασιασμό των κυτταροτοξικών Τ-κυττάρων, τα οποία καταστρέφουν τόσο τα καρκινικά κύτταρα, όσο και τα κύτταρα που έχουν προσβληθεί από κάποιον ιό.

Τα Τ-κύτταρα αποτελούν βασικό αμυντικό όπλο του οργανισμού, όμως όταν βρεθούν αντιμέτωπα με καρκίνο ή κάποια λοίμωξη από ιό, συχνά αδυνατούν να πολλαπλασιασθούν σε επαρκείς ποσότητες, ώστε να καταπολεμήσουν τον εισβολέα.

Οι επιστήμονες προγραμματίζουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους, οι οποίες μπορεί να ξεκινήσουν σε τρία χρόνια. Παράλληλα, έχουν εξασφαλίσει τις σχετικές εμπορικές πατέντες μέσω της εταιρείας Imperial Innovations, που αναλαμβάνει να υποστηρίζει την επιστημονική έρευνα, ενώ ίδρυσαν ήδη και την εταιρεία ImmunarT, που θα αναλάβει να αξιοποιήσει εμπορικά την ανακάλυψη της πρωτεϊνης.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η πρωτεΐνη θα μπορούσε μελλοντικά να δοκιμαστεί σε διάφορες παθήσεις, εκτός του καρκίνου και των λοιμώξεων, μεταξύ άλλων στις νόσους με χρόνιες φλεγμονές και αυτοάνοσες διαταραχές, όπως η αθηροσκλήρωση και η ρευματοειδής αρθρίτιδα.

Πάντως, άλλοι ερευνητές χαρακτηρίζουν «απρόσμενη» την ανακάλυψη του ρόλου της LEM, αφού μέχρι τώρα δεν είχε αναδειχθεί κάποια γνωστή λειτουργία της και επιπλέον δεν μοιάζει με καμία άλλη πρωτεΐνη.

Οι ερευνητές ήδη ξεκίνησαν να αναπτύσσουν μια νέα γονιδιακή θεραπεία, που θα έχει ως στόχο να ενισχύει γενετικά την παραγωγή τηςLEM και, μέσω αυτής, την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό