Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ερευνητές πέτυχαν τη δημιουργία ανθρώπινου εντέρου σε πειραματικό περιβάλλον

Τμήματα ανθρώπινου εντέρου εντός του οργανισμού πειραματόζωου πέτυχαν αμερικανοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Nature Medicine. Ως βάση χρησιμοποιήθηκαν καλλιέργειες βλαστοκυττάρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Δρ Μάικλ Χέλμραθ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου Παίδων του Σινσινάτι, χρησιμοποίησαν κύτταρα δέρματος και αίματος, τα οποία -μέσω γενετικού αναπρογραμματισμού- μετέτρεψαν σε πολυδύναμα βλαστικά κύτταρα.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός χημικού «κοκτέιλ», εξειδίκευσαν αυτά τα βλαστικά κύτταρα, ώστε να εξελιχθούν σε εντερικά κύτταρα, τα οποία μετά καλλιέργησαν περαιτέρω, προκειμένου να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν μεγαλύτερα τμήματα του ανθρώπινου εντέρου.

Τελικά, μεταμόσχευσαν αυτά τα οργανοειδή σε ποντίκια, όπου, μετά από περίπου δύο μήνες, είχαν πλέον ωριμάσει και είχαν αναπτύξει σχεδόν όλους τους βασικούς ιστούς, που περιέχει ένα πλήρως ανεπτυγμένο ανθρώπινο έντερο. Είχε προηγηθεί γενετική τροποποίηση των πειραματόζωων, ώστε το ανοσοποιητικό σύστημά τους να μην απορρίψει το ανθρώπινο μόσχευμα, το οποίο είχε εμφυτευτεί επάνω στου νεφρούς των τρωκτικών.

«Η ιδέα είναι ότι, μια ημέρα θα είναι ίσως δυνατό να αναπτύσσουμε ιστούς για αντικατάσταση μέσα στον ασθενή, χωρίς την ανάγκη να κάνουμε μεταμόσχευση οργάνου, χρησιμοποιώντας ουσιαστικά την ικανότητα των ίδιων των κυττάρων να αυτοοργανώνονται σε ένα λειτουργικό όργανο», εξηγεί ο Δρ Χέλμραθ.

Οι ερευνητές πάντως θα χρειαστούν ακόμη αρκετά χρόνια έρευνας, ωσότου κάτι τέτοιο εφαρμοστεί στην καθημερινή κλινική πρακτική. Εκτιμούν ωστόσο, ότι κάποτε θα μπορέσουν να δώσουν καλύτερες θεραπευτικές λύσεις στον καρκίνο του γαστρεντερικού συστήματος και των φλεγμονωδών παθήσεων του εντέρου.

Πάντως, το νέο αυτό επιστημονικό επίτευγμα έρχεται να προστεθεί στη διαρκή προσπάθεια για δημιουργία εκ του μηδενός οργάνων από τα κύτταρα του ίδιου του ασθενή, ώστε κάποτε η μεταμόσχευση να καταστεί περιττή. Μέχρι τότε όμως, οι επιστήμονες θα μπορούν να αξιοποιούν τέτοια επιτεύγματα για την καλύτερη μελέτη σε πειραματικό περιβάλλον διαφόρων ασθενειών που προσβάλλουν τον άνθρωπο, με στόχο την καλύτερη αντιμετώπισή τους.

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024