Σάββατο 04 Μαϊου 2024
Πειραματικό φάρμακο «φρενάρει» τη μετάσταση του καρκίνου του προστάτη στα οστά

Η δραστική ουσία Dovinitib, η οποία αναστέλλει τον αυξητικό παράγοντα των ινοβλαστών (ο οποίος διευκολύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων), φαίνεται να αναχαιτίζει τη μετάσταση του καρκίνου του προστάτη στα οστά, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Science Translational Medicine.

Η δραστική ουσία Dovinitib, η οποία αναστέλλει τον αυξητικό παράγοντα των ινοβλαστών – FGF (ο οποίος διευκολύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων), φαίνεται να αναχαιτίζει τη μετάσταση του καρκίνου του προστάτη στα οστά, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Science Translational Medicine.

Επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής τον Δρ Σινχάι Γουάν του Αντικαρκινικού Κέντρου «MD Anderson» του Πανεπιστημίου του Τέξας, χορήγησε το υπό ανάπτυξη σκεύασμα σε μικρή ομάδα καρκινοπαθών και παρατήρησαν ότι μειώθηκαν οι μεταστάσεις προς τα οστά, ενώ βελτιώθηκε και η ποιότητα ζωής τους, καθώς ανέφεραν λιγότερο πόνο.

Να σημειωθεί ότι, η Dovinitib έχει ήδη δοκιμαστεί σε πειραματόζωα, όπου και διαπιστώθηκε ότι μπορεί να εμποδίσει την αλληλεπίδραση μεταξύ των καρκινικών κυττάρων του προστάτη και των οστικών κυττάρων, εμποδίζοντας έτσι την μετάσταση.

Όπως έχει διαπιστωθεί από πειραματικές μελέτες, τα καρκινικά κύτταρα του προστάτη που διεισδύουν στα οστά, προωθούν την ανάπτυξη του καρκίνου σ’ αυτά, ενεργοποιώντας τον παράγοντα FGF, ένα πρωτεϊνικό μόριο που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των οστών. Η ενεργοποίηση του FGF διευκολύνει, επίσης, τον πολλαπλασιασμό και την επιβίωση των καρκινικών κυττάρων, οπότε η εν λόγω πρωτεΐνη αποτελεί πλέον βασικό στόχο της αντικαρκινικής θεραπείας και σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί το νέο φάρμακο.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν σε επόμενη φάση να ανακαλύψουν βιοδείκτες, που θα βοηθούν τους γιατρούς να εντοπίζουν εκείνους τους ασθενείς, οι οποίοι θα μπορούσαν να βοηθηθούν περισσότερο από τη νέα θεραπεία. Επίσης, θα αναζητήσουν νέα φάρμακα, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με τη δραστική ουσία Dovinitib, βελτιώνοντας έτσι περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της αγωγής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην επιστημονική ομάδα συμμετείχαν και οι Χριστόφορος Λογοθέτης του Αντικαρκινικού Κέντρου «MD Anderson» του Πανεπιστημίου του Τέξας και η Ελένη Ευσταθίου, επίκουρος καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Φενέρμπαχτσε – Μονακό 62-65: Πήρε το «θρίλερ» και ισοφάρισε σε 2-2!

Η Μονακό επικράτησε 65-62 στην έδρα της Φενέρμπαχτσε και πλέον η πρόκριση στο Final Four θα κριθεί στο Game 5.

Σάββατο 04 Μαϊου 2024