Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
Τέλος στη φαλάκρα φιλοδοξεί να βάλει νέα μέθοδος αναγέννησης της τρίχας

Μια νέα μέθοδος αναγέννησης των μαλλιών με τη χρήση κυττάρων από τον ίδιο τον ασθενή δημιουργεί βάσιμες ελπίδες θεραπείας της τριχόπτωσης, σύμφωνα με προκαταρκτικά αποτελέσματα που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια, με επικεφαλής την Δρ Αντζελα Κριστιάνο χρησιμοποίησαν έναν τύπο ανθρώπινων δερματικών κυττάρων για να παράγουν νέους θύλακες τριχών, δηλαδή τις δομές κάτω από την επιφάνεια του δέρματος που αναπτύσσονται οι τρίχες.

Αν και η μελέτη είναι από τις πρώτες που ανακαλύπτει έναν νέο τρόπο δημιουργίας τριχοθυλάκων σε εργαστηριακό περιβάλλον, οι επιστήμονες ξεκαθαρίζουν ότι απαιτείται ακόμη αρκετή έρευνα επί του θέματος. Οι θύλακες πάντως που αναπτύχθηκαν σε εργαστηριακές συνθήκες δεν παρήγαγαν τρίχες που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν πέραν της επιφάνειας του δέρματος.

Όταν ωστόσο τελειοποιηθεί η τεχνική, ενδεχομένως να πλεονεκτεί έναντι των υπαρχόντων θεραπειών για την τριχόπτωση, οι οποίες συνήθως στόχο έχουν να επιβραδύνουν την απώλεια των τριχοθυλακίων, προάγοντας την ανάπτυξη της υπάρχουσας τριχοφυΐας ή μεταμοσχεύοντας δέσμες τριχών από το ένα σημείο του σώματος στο άλλο.

Αυτές οι μέθοδοι συνήθως δεν είναι αποτελεσματικές σε ασθενείς που έχουν ήδη περιορισμένο αριθμό τριχοθυλάκων, όπως σε γυναίκες με αλωπεκία ή ασθενείς με εκτεταμένα εγκαύματα.

Αντιθέτως, η νέα μέθοδος που ανέπτυξαν οι αμερικανοί επιστήμονες απαιτεί ελάχιστο αριθμό υπαρχόντων τριχών και μπορεί να κάνει πιο αποτελεσματική την μεταμόσχευση μαλλιών.

Οι επιστήμονες πήραν κύτταρα από δερματικές θηλές στα οποία οφείλεται η ύπαρξη των τριχοθυλάκων, από επτά άτομα με φαλάκρα. Τα καλλιέργησαν εργαστηριακά ώστε να μπορέσουν αναπτυχθούν τρισδιάστατα και όταν πια κάθε ένα εκ των κυττάρων αυτών αναπτύχθηκε σε σφαιρικό σταγονίδιο, μεταμοσχεύθηκαν στο ανθρώπινο δέρμα που είχε εμφυτευθεί στις ράχες ποντικιών. Τα δερματικά μοσχεύματα είχαν προέλθει από το μέτωπο νεογνών και δεν περιέχουν τριχοφυΐα ή τριχοθυλάκια.

Σε πέντε από τα επτά δείγματα, τα μεταμοσχευμένα κύτταρα από τις δερματικές θηλές συντέλεσαν σε νέα τριχοθυλάκια. Το τεστ DNA που έγινε επιβεβαίωσε ότι τα θυλάκια αυτά ήταν γενετικά ταυτόσημα με τους δότες τους.

Μια ακόμη γενετική εξέταση έδειξε ότι τα εργαστηριακά δερματικά κύτταρα ήταν όμοια αλλά όχι ίδια με τα κύτταρα των δερματικών θηλών του σώματος, ως προς την γονιδιακή ενεργοποίηση. Απαιτείται λοιπόν περαιτέρω έρευνα για να δουν οι ερευνητές πως μπορούν να επαναπρογραμματίσουν πλήρως τα κύτταρα των δερματικών θηλών ώστε να παράγουν πλήρως λειτουργικούς θύλακες τριχών.

Τεράστια επιτυχία για τον Ολυμπιακό: Ξανά πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ οι Έφηβοι!

Οι έφηβοι του Ολυμπιακού αναδείχθηκαν πρωταθλητές ΕΣΚΑΝΑ για 8η συνεχή σεζόν!

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024