Καλύτερες γλωσσικές ικανότητες για όσους έχουν «μουσικό αυτί»
Η ικανότητα ενός ανθρώπου να κινεί το σώμα του συντονισμένα μ' ένα μουσικό ρυθμό, συνδέεται -και μάλιστα στενά- με την απόκτηση καλύτερων γλωσσικών ικανοτήτων, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Neuroscience.
Spotlight
-
Αδιανόητο έγκλημα στο Τέξας: Μητέρα σκότωσε τον 3χρονο γιο της και μετά αυτοκτόνησε - «Πες αντίο στον μπαμπά»
-
Kάτι περισσότερο από ένας μαχητής της έβδομης τέχνης: Οι κορυφαίες ερμηνείες του Μάρλον Μπράντο
-
Κρήτη: Με τα πόδια από τα Λενταριανά μέχρι τα Σφακιά - 119.936 βήματα σε 18 ώρες και 47 λεπτά
-
Βρείτε τα τέσσερα μη διακριτά λάθη στην εικόνα σε 13΄΄ και αποδείξτε ότι έχετε κοφτερό μυαλό
Η ικανότητα ενός ανθρώπου να κινεί το σώμα του συντονισμένα μ’ ένα μουσικό ρυθμό, συνδέεται -και μάλιστα στενά- με την απόκτηση καλύτερων γλωσσικών ικανοτήτων, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Neuroscience.
Η μελέτη δείχνει ότι η μουσική εκπαίδευση από την παιδική ηλικία μπορεί να έχει θετική επίδραση και σε άλλα πεδία, όπως η γλώσσα. Όπως τονίζουν οι επιστήμονες, ο ρυθμός αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της γλώσσας, άρα όσο πιο σωστά ανταποκρίνεται κανείς στον ρυθμό, τόσο βελτιώνει και τη γλωσσική δεξιότητά του.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Νίνα Κράους του Εργαστηρίου Ακουστικής Νευροεπιστήμης του Πανεπιστημίου Northwestern του Ιλινόις, έκαναν ρυθμικά τεστ με πάνω από 100 εφήβους και διαπίστωσαν ότι όσοι «έπιαναν» καλύτερα το ρυθμό, ήταν επίσης αυτοί που ο εγκέφαλός τους έδειχνε ανώτερες νευρωνικές αντιδράσεις στους ήχους της γλώσσας.
Οι νέοι κλήθηκαν να χτυπούν ρυθμικά τα δάχτυλά τους, ανάλογα με τους ήχους που άκουγαν. Η ρυθμική ακρίβεια των κινήσεών τους καταγραφόταν με ειδικό όργανο μέτρησης, ενώ σε επόμενη φάση καταγραφόταν μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος η δραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων τους, έτσι ώστε να αξιολογηθεί η ικανότητα αντίδρασής τους στους ήχους της γλώσσας.
Το συμπέρασμα ήταν ότι, όσοι νέοι είχαν καλύτερο «μουσικό αυτί» και σωστότερη ανταπόκριση στον ρυθμό, είχαν επίσης καλύτερη αντίδραση στους γλωσσικούς ήχους.
Σύμφωνα με την Δρ Κράους, «διαπιστώθηκε πως τα παιδιά που δυσκολεύονται να διαβάσουν, έχουν επίσης δυσκολία να συντονίσουν τις κινήσεις τους με τον ρυθμό της μουσικής. Φαίνεται πως τα στοιχεία εκείνα που είναι σημαντικά για την ανάγνωση, ενδυναμώνονται με τη μουσική εμπειρία».
health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Ράφα: Το πολεμικό συμβούλιο του Ισραήλ απορρίπτει την κατάπαυση του πυρός – Συνεχίζει την επιχείρηση
- Η Miss USA παραιτείται από τον τίτλο για την ψυχική της υγεία – «Ώρα να γράψω το επόμενο κεφάλαιο»
- Ο Λιούις Χάμιλτον κάνει ένα «καυτό γύρο» στο Μαϊάμι με την Κένταλ Τζένερ ενώ εκείνη ουρλιάζει πως τον μισεί
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις