Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η παχυσαρκία διχάζει τους συμμετέχοντες στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ

Η παχυσαρκία διχάζει τους συμμετέχοντες στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ

Η παχυσαρκία, μείζων παράγοντας εκδήλωσης διαβήτη και καρδιακής νόσου, επιβάλλει νέα κόστη τόσο τους παράγοντες δημόσιας υγείας όσο και στους ιδιώτες και αποτελεί βαρίδι στην οικονομική ανάπτυξη. Μάλιστα, οι επιχειρηματικοί κολοσσοί που συναντώνται στο Νταβός της Ελβετίας αδυνατούν να συμφωνήσουν ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης της.

Η παχυσαρκία, μείζων παράγοντας εκδήλωσης διαβήτη και καρδιακής νόσου, επιβάλλει νέα κόστη τόσο τους παράγοντες δημόσιας υγείας όσο και στους ιδιώτες και αποτελεί βαρίδι στην οικονομική ανάπτυξη. Μάλιστα, οι επιχειρηματικοί κολοσσοί που συναντώνται στο Νταβός της Ελβετίας αδυνατούν να συμφωνήσουν ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης της.

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ έχει στο παρελθόν καταφέρει αξιοσημείωτες παρεμβάσεις στον τομέα της φροντίδας υγείας, όπως η παροχή υποστήριξης στη μάχη κατά του AIDS και τον εμβολιασμό των παιδιών του Τρίτου Κόσμου, αλλά η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας αποδεικνύεται πολύ πιο πολύπλοκη.

«Εμπλέκονται τεράστια συμφέροντα. Το ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να τα ευθυγραμμίσουμε; Οι βιομηχανίες αντιλαμβάνονται τις επιπτώσεις της. Χρειάζονται ένα υγιές εργατικό δυναμικό και φυσικά υγιείς καταναλωτές», εξηγεί ο ειδικός σε θέματα υγείας του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ Ολιβιέρ Ρεινόντ.

Το Φόρουμ εκτιμά ότι αθροιστικά 47 τρισ. δολάρια θα χαθούν τα επόμενα 20 χρόνια λόγω μη μεταδοτικών ασθενών και ψυχικών προβλημάτων υγείας, με την παχυσαρκία να ευθύνεται για το 44% των επιπτώσεων του διαβήτη και το 23% του οικονομικού κόστους της καρδιακής νόσου.

Μια ματιά στον κατάλογο των στρατηγικών εταίρων του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, είναι αρκετή για να μας πείσει για το μέγεθος των συμφερόντων που διακυβεύονται. Εταιρίες τροφίμων και ποτών κατηγορούνται ότι τρέφουν την κρίση της παχυσαρκίας, ενώ οι φαρμακοβιομηχανίες κερδίζουν πολλά από τα διαρκώς αυξανόμενα ποσοστά του διαβήτη.

Επίσης θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και οι επιλογές του καταναλωτή και το γεγονός ότι οι εταιρίες που πωλούν τρόφιμα πλούσια σε θερμίδες συχνά έχουν και μια ευρεία γκάμα υγιεινών προϊόντων προς διάθεση.

«Μπορούμε να σταματήσουμε να πουλάμε παγωτό, αλλά οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να θέλουν παγωτό», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Πολ Μπάλκε, που έχει επενδύσει αρκετά στην ανάπτυξη υγιεινών προϊόντων, περιλαμβανομένου και παγωτού με λίγα λιπαρά.

Εξάλλου, μόλις την περασμένη εβδομάδα η Coca Cola (ο διευθύνων σύμβουλος της, Μουχταρ Κεντ, συμπροεδρεύει στην διάσκεψη του Νταβός) λανσάρισε μια νέα διαφημιστική καμπάνια στην αμερικανική καλωδιακή τηλεόραση για να αναδείξει τις προσπάθειες της εταιρείας στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Η παχυσαρκία πιο δύσκολη κι από το κάπνισμα
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ έχει προγραμματίσει για το Σάββατο 26 Ιανουαρίου συνεδρίαση και κλεισμένων των θυρών με θέμα την «Υγιεινή Διαβίωση» στην οποία θα συμμετάσχουν στελέχη επιχειρηματικών κολοσσών στον τομέα των τροφίμων, της φροντίδας υγείας αλλά και της γεωργίας, καθώς και υπουργοί υγείας, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας για κοινή δράση.

«Για να λυθεί το θέμα με τον καπνό, εξαιρέσαμε τις καπνοβιομηχανίες. Αλλά το να εξαιρέσουμε τις εταιρίες τροφίμων, ποτών και φαρμάκων θα ήταν τεράστιο λάθος. Το λιγότερο θα ήταν να τους αποδώσουμε κατηγορίες και το τελευταίο θα ήταν να υπερ-απλουστεύσουμε τα πράγματα και να επικεντρωθούμε στην μείωση της ζάχαρη, επί παραδείγματει», εξηγεί ο κ.Ρεινόντ.

Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι όλο και περισσότερες εταιρίες τροφίμων και ποτών έχουν δηλώσει συμμετοχή, εθελοντικά, στην προσπάθεια μείωσης της ζάχαρης και των θερμίδων στα προϊόντα τους.

Αυτό είναι ένα είδος προσπάθειας που αρέσει στον διευθύνοντα σύμβουλο της Nestle, ο οποίος απέρριψε την ιδέα των αυστηρότερων ρυθμιστικών κανόνων λέγοντας ότι «δεν αρκεί η επιμόρφωση, ούτε και η δίαιτα. Όλα παίζουν ρόλο, συνδυαστικά με την σωματική δραστηριότητα».

Η Άλισον Μάρτιν, ειδική σε θέματα υγείας στον ασφαλιστικό όμιλο Swiss Re, που πρόκειται να συμμετάσχει σε συζήτηση για την παχυσαρκία με τον κ.Μπάλκε, εξηγεί ότι η προσπάθεια καταπολέμησης του προβλήματος με φόρους και απαγορεύσεις (όπως έγινε στην περίπτωση των προϊόντων καπνού) δεν πρόκειται να αποδώσουν καρπούς.

«Δεν υπάρχει τίποτα λάθος στο να φας ένα μπέργκερ ή να πιεις ένα αναψυκτικό στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, εν αντιθέσει με το κάπνισμα», λέει η κ.Μάρτιν. «Αυτό το καθιστά ένα πραγματικά δύσκολο, ακανθώδες ζήτημα και γι’ αυτό είναι ξεκάθαρο σε όλους γιατί δεν έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα να το αντιμετωπίσουμε», εξηγεί.

Αντί λοιπόν να επικεντρώνονται στους υπολογισμούς θερμίδων, οι ασφαλιστικές εταιρίες όπως η Swiss Re αναπτύσσουν πολιτικές που έχουν στόχο να ενθαρρύνουν τον υγιεινό τρόπο ζωής, προσφέροντας χαμηλότερα ασφάλιστρα σε πελάτες που πάνε στο γυμναστήριο ή αγοράζουν περισσότερα φρούτα και λαχανικά.

Ο Καλιντ Αλ Φάλι, επικεφαλής της Saudi Aramco του μεγαλύτερου παραγωγού ελαίων του κόσμου, εξηγεί ότι η παραγωγικότητα των εταιριών έχει ήδη επηρεαστεί από την κακή υγεία ορισμένων υπαλλήλων.

«Η κατάσταση μας ανησυχεί δεδομένου ότι ζούμε σε μια περιοχή του κόσμου με τα υψηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας και διαβήτη», τονίζει, την στιγμή που το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δημοσιεύει νέα στοιχεία που υποστηρίζουν την ιδέα περισσότερων επενδύσεων στον τομέα της υγείας στον χώρο εργασίας.

Τέσσερις στους πέντε διαβητικούς σήμερα, ζουν σε χώρες με μικρό ή μεσαίο εισόδημα, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις των αντιδιαβητικών φαρμάκων αναμένεται να φτάσουν τα 48 με 53 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2016, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IMS Health.

Ένα ζευγάρι παπούτσια αρκεί
Ο Γιασατσίκα Χασεγκάουα, διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας Takeda που έχει τεράστια συμφέροντα στα φάρμακα του διαβήτη και της παχυσαρκίας, λέει ότι χρειάζονται παρεμβάσεις δεδομένης της φυσικής προδιάθεσης του ανθρώπου για γλυκά και παχυντικά φαγητά.

«Είναι ουσιαστικό πρόβλημα. Για να το διορθώσουμε θα πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορά, αλλά η αλλαγή αυτή είναι το δυσκολότερο πράγματα», σημειώνει.

«Είναι δύσκολο να κάνουμε τους ανθρώπους να τρώνε πιο υγιεινά, αλλά μπορούμε να τους πείσουμε να περπατάνε. Το μόνο που χρειάζονται είναι ένα ζευγάρι παπούτσια», συμπληρώνει ο Τζόρτζ Χαλβορσον, επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας Kaiser Foundation Health Plan, ο οποίος καθημερινά περπατά τουλάχιστον 30 λεπτά.

Η Nike, μια άλλη εταιρία που επίσης έχει ξεκάθαρες θέσεις στο ζήτημα της παχυσαρκίας, πρόσφατα δημοσίευσε μια μελέτη που κατάληγε στο συμπέρασμα ότι το 9% του συνόλου των πρόωρων θανάτων παγκοσμίως αποδίδεται στην σωματική αδράνεια.

Αλλά η Εύα Τζέιν-Λέιπους, ειδική σε θέματα χρόνιων παθήσεων, εξηγεί ότι εξακολουθούν να είναι αναγκαίες οι κυβερνητικές παρεμβάσεις όπως η επιβολή φόρων στα αναψυκτικά. «Χρειαζόμαστε κανόνες. Όλοι εξάλλου θα πρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα αν θέλουμε να ανατρέψουμε την επιδημία παχυσαρκίας, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες», τονίζει.

health.in.gr

Sports in

Τι είπε ο Μεντιλίμπαρ για Τζολάκη, ΠΑΟΚ, Άστον Βίλα και τη θερμή υποδοχή του κόσμου

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ μίλησε, μεταξύ άλλων, για το κρίσιμο ντέρμπι της Κυριακής (21/4, 20:30) με τον ΠΑΟΚ στο «Γ. Καραϊσκάκης»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024