Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Ανακαλύφθηκε νέο ανθεκτικό παράσιτο της ελονοσίας

Νέα ανθεκτικά στα φάρμακα στελέχη του παρασίτου που προκαλεί την ελονοσία εντόπισαν ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Nature Genetics.

Επιστημονική ομάδα των Πανεπιστημίων της Οξφόρδης στη Μ.Βρετανία και του Μάχιντολ στην Ταϊλάνδη, επικεφαλής τον Δρ Ολίβο Μιόττο εντόπισαν παράσιτα στην δυτική Καμπότζη που είναι γενετικά διαφορετικά από τα στελέχη που εντοπίζονται σε άλλα σημεία του πλανήτη.

Οι οργανισμοί αυτοί είναι ικανοί να ανθίστανται της θεραπείας με αρτεμισινίνη, ένα φάρμακο «πρώτης γραμμής» κατά της ελονοσίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αναφορές για ανθεκτικά κρούσματα ελονοσίας στην συγκεκριμένη περιοχή της Καμπότζης έχουν καταγραφεί ήδη από το 2008. Έκτοτε το πρόβλημα έχει εξαπλωθεί και σε άλλα μέρη της νοτιοανατολικής Ασίας.

Η Καμπότζη γενικά θεωρείται από τους επιστήμονες ως το επίκεντρο της ανθεκτικής ελονοσίας. Αν και δεν υπάρχει επιστημονική εξήγηση, από το 1950 τα παράσιτα στην συγκεκριμένη χώρα έχουν καταφέρει να αναπτύσσουν ανθεκτικότητα στα φάρμακα κατά της ελονοσίας. Μάλιστα, όπως προαναφέρθηκε έχουν καταφέρει να εξαπλωθούν και σε άλλα σημεία της Ασίας, αλλά και της Αφρικής.

Οι επιστήμονες ανησυχούν μήπως τα νέα μεταλλαγμένα στελέχη του παρασίτου της ελονοσίας καταφέρουν να αναπτύξουν πλήρη αντίσταση και στην αρτεμισινίνη, η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στην αντιμετώπιση της ελονοσίας, συνδυαστικά με άλλα διαθέσιμα φάρμακα.

Συνέκριναν μάλιστα το DNA των παρασίτων από την Καμπότζη, με άλλα 800 παράσιτα από άλλα σημεία του κόσμου και διαπίστωσαν την μοναδικότητα των πρώτων. Μάλιστα, στην Καμπότζη υπάρχουν τρεις διακριτές μεταξύ τους ομάδες ανθεκτικών στα φάρμακα παρασίτων.

Αν και δεν έχουν κατανοήσει πλήρως πως έχουν συμβεί οι γενετικές μεταλλάξεις, οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να καταγράψουν το γενετικό αποτύπωμά τους ώστε να δημιουργήσουν έναν γρήγορο τρόπο εντοπισμού και παρακολούθησης των στελεχών αυτών, για να εμποδίσουν την περαιτέρω εξάπλωσή τους.

«Όλα τα φάρμακα που έχουμε στη διάθεσή μας την τελευταία δεκαετία είναι πλέον άχρηστα, εξαιτίας της ικανότητας του νέου αυτού παρασίτου να μεταλλάσσεται και να αναπτύσσει αντίσταση», εξηγεί ο Δρ Μιόττο.

«Η αρτεμισινίνη είναι προς το παρόν λειτουργική. Είναι το καλύτερο όπλο μας κατά της ελονοσίας, και ελπίζουμε να συνεχίσει να είναι έτσι», συμπληρώνει ο ερευνητής.

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 60-50: Ισοφάρισε σε 2-2 και ο τίτλος θα κριθεί σε πέμπτο παιχνίδι

Ο Παναθηναϊκός ισοφάρισε την σειρά με τον Ολυμπιακό (60-50), στους τελικούς της Α1 Μπάσκετ Γυναικών και πλέον όλα θα κριθούν στο 5ο ματς.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024