Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Φάρμακο για λοιμώξεις προστατεύει τη γονιμότητα των ανδρών με καρκίνο

Ένα φάρμακο που μέχρι πρότινος χορηγούνταν για την πρόληψη των λοιμώξεων στους ασθενείς με καρκίνο, μπορεί επίσης να προστατεύσει τη γονιμότητά τους, σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Reproductive Biology and Endocrinology.

Η απώλεια της γονιμότητας είναι συχνό πρόβλημα των ασθενών με καρκίνο καθώς οι αντικαρκινικές θεραπείες επηρεάζουν συχνά την παραγωγή του σπέρματος.

Ο Δρ Μπράιαν Χερμαν, επίκουρος καθηγητής Βιολογίας και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Σαν Αντόνιο, αναζητούν εδώ και καιρό τρόπους αποκατάστασης της γονιμότητας των ανδρών που έχουν καταστεί υπογόνιμοι ως αποτέλεσμα αντικαρκινικής θεραπείας.

Μελετώντας τρόπους να επανακινήσουν τη φυσική διαδικασία παραγωγής σπέρματος, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι υπάρχει σχέση μεταξύ του ενός φαρμάκου που συμβάλλει στην ανάρρωση των καρκινοπαθών και της απουσίας βλάβης στην αναπαραγωγή ικανότητά τους.

Το G-CSF (παράγοντας διέγερσης αποικίας κοκκιοκυττάρων) διεγείρει τον μυελό των οστών για να παράγει ουδετερόφιλα, λευκά αιμοσφαίρια που είναι αναγκαία για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. Τα ουδετερόφιλα συνήθως εξαφανίζονται μετά την χημειοθεραπεία ή την ακτινοθεραπεία.

«Χρησιμοποιήσαμε με το G-CSF για να προλάβουμε τις λοιμώξεις και ανακαλύψαμε ότι είχε και μια αναπάντεχη επίδραση στην προστασία της ανδρικής γονιμότητας», εξηγεί ο Δρ Χερμαν.

Στα πειράματα που έκαναν οι επιστήμονες το G-CSF, προάγοντας την κυτταρική ανάπτυξη, άρχισε να αναγεννά την παραγωγή σπέρματος δια της δημιουργίας νέων σπεματικών κυττάρων, που αντικατέστησαν τα νεκρά.

Επόμενος στόχος είναι να δουν αν η χρήση του φαρμάκου, που ήδη χορηγείται σε καρκινοπαθείς, έχει άμεση σχέση με τη βελτίωση της γονιμότητας των καρκινοπαθών.

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό