Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Στον εφηβικό εγκέφαλο «αρέσουν» τα Like των social media

Στον εφηβικό εγκέφαλο «αρέσουν» τα Like των social media

Τα Likes που συλλέγει κανείς από τις αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να έχουν ισχυρή επίδραση στον εφηβικό εγκέφαλο, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Psychological Science.

Τα Like που συλλέγει κανείς από τις αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να έχουν ισχυρή επίδραση στον εφηβικό εγκέφαλο, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Psychological Science.

Επιστήμονες του Κέντρου Χαρτογράφησης του Εγκεφάλου «Ahmanson-Lovelace» στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, υποστηρίζουν ότι στους εφήβους που συλλέγουν πολλά Like στις φωτογραφίες που αναρτούν στα κοινωνικά δίκτυα, ενεργοποιείται στον εγκέφαλο τους το ίδιο κύκλωμα με εκείνο όταν κερδίζουν χρήματα ή τρώνε σοκολάτα.

Οι ερευνητές εξέτασαν με λειτουργική μαγνητική τομογραφία τους εγκεφάλους 32 εφήβων, 13-18 ετών, όταν ήταν συνδεδεμένοι στα κοινωνικά δίκτυα κοιτώντας φωτογραφίες και τον αριθμό των Like που είχαν συλλέξει. Κάθε έφηβος ανέβασε 40 φωτογραφίες και παρακολουθούσε τα Likes της. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές έλεγχαν τον αριθμό των Like κάθε φωτογραφίας, χωρίς οι έφηβοι να το γνωρίζουν.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, οι ερευνητές πρόσεξαν ότι ήταν ενεργή μια συγκεκριμένη περιοχή στο κύκλο ανταμοιβής του εγκεφάλου, το οποίο πιστεύεται ότι είναι ιδιαίτερα ενεργό στους εφήβους.

Όταν οι έφηβοι έβλεπαν ότι οι φωτογραφίες τους είχαν συλλέξει μεγάλο αριθμό Like, υπήρχε ενεργοποίηση και στον λεγόμενο κοινωνικό εγκέφαλο, καθώς και σε τμήματα που σχετίζονται με την οπτική προσοχή.

Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης ότι τα παιδιά αποφάσιζαν αν τους άρεσαν οι φωτογραφίες άλλων ατόμων, επηρεαζόμενα από τον αριθμό των Like που είχαν ήδη συλλέξει οι φωτογραφίες.

«Οι έφηβοι αντιδρούν διαφορετικά σε πληροφορίες όταν πιστεύουν ότι αυτές έχουν γίνει αποδεκτές από πολλούς ή λίγους συνομηλίκους τους, ακόμα και όταν πρόκειται για ξένους» αναφέρουν οι επιστήμονες.

Ενώ στην πραγματική ζωή η επιρροή των φίλων είναι μάλλον ισχυρότερη. Και οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτή η επίδραση μεγεθύνεται όταν πρόκειται για άτομα που οι έφηβοι γνωρίζουν ψηφιακά και πραγματικά.

Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

Sports in

Διάλογος Αλαφούζου – Καρυπίδη: «Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει»

Έναν σύντομο διάλογο είχαν οι Γιάννης Αλαφούζος, Θεόδωρος Καρυπίδης λίγο πριν μπουν στα γραφεία της ΕΠΟ για τη σύσκεψη ενόψει του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδος

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024