Καλύτερη κινητικότητα στην τρίτη ηλικία

Το τρέξιμο φαίνεται να επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης

Το τρέξιμο φαίνεται να επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης
Νέα Υόρκη
Το τρέξιμο μπορεί να συντελέσει στη μακροζωία και την καλύτερη ποιότητα ζωής στην τρίτη ηλικία υποστηρίζουν αμερικανικοί ερευνητές που διαπίστωσαν ότι, οι ηλικιωμένοι που τρέχουν συχνά δαπανούν την ίδια ενέργεια με ένα άτομο 20 ετών.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του επιστημονικού εντύπου PLoS One, επιστημονική ομάδα του Τμήματος Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου Μπόουλντερ του Κολοράντο, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ρότζερ Κραμ, έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 30 υγιείς εθελοντές (15 άνδρες και 15 γυναίκες) κατά μέσο όρο 69 ετών, οι οποίοι είτε έτρεχαν, είτε περπατούσαν, τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα επί τουλάχιστον μισή ώρα κάθε φορά, για ένα διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών.

«Αυτό που βρήκαμε, είναι ότι οι ηλικιωμένοι που συμμετέχουν τακτικά σε αεροβικές δραστηριότητες, ιδίως τρέξιμο, έχουν χαμηλότερο μεταβολικό κόστος (δαπάνη ενέργειας) όταν περπατάνε, όχι μόνο σε σχέση με όσους συνομήλικούς τους κάνουν καθιστική ζωή, αλλά και σε σχέση με όσους μόνο περπατάνε», εξηγεί ο Δρ Κραμ.

Είναι γνωστό ότι όσο μεγαλώνουν οι άνθρωποι, τόσο μειώνεται η μέγιστη αεροβική ικανότητά τους, όμως, σύμφωνα με τη νέα έρευνα, οι ηλικιωμένοι που ασχολούνται με το τρέξιμο, διατηρούν σε σημαντικό βαθμό αυτή την ικανότητα.

Οι επιστήμονες συνέκριναν στο εργαστήριο την αεροβική ικανότητα των 30 ηλικιωμένων δρομέων και βαδιστών. «Αποτέλεσε έκπληξη η διαπίστωση ότι, οι ηλικιωμένοι που τρέχουν συχνά, είναι τελικά καλύτεροι βαδιστές από τους ηλικιωμένους που περπατάνε τακτικά», συμπληρώνει ο Δρ Όουεν Μπεκ.

Συνεπώς, το τρέξιμο φαίνεται να επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης και επιτρέπει στους ηλικιωμένους να κινούνται πολύ καλύτερα, έχοντας μεγαλύτερη ανεξαρτησία κινήσεων και ποιότητα ζωής, σε σχέση με όσους ταυτίζουν τα γεράματα με την καθιστική ζωή.

Όμως, όπως επισημαίνει ο Δρ Κραμ, και το απλό περπάτημα ως μορφή άσκησης «έχει πολλά θετικά οφέλη, όπως την μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας, διαβήτη, παχυσαρκίας και κατάθλιψης - απλώς στην περίπτωση του βαδίσματος δεν έχουμε ίδια ενεργειακή απόδοση, όπως συμβαίνει με όσους ασχολούνται και με το τρέξιμο».

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις:  Περισσότερα Θέματα