Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Οι διαφημίσεις ωθούν τα παιδιά να φάνε ανθυγιεινά τρόφιμα

Οι διαφημίσεις ωθούν τα παιδιά να φάνε ανθυγιεινά τρόφιμα

Οι έφηβοι που παρακολουθούν πάνω από τρεις ώρες τηλεόραση την ημέρα είναι πιθανότερο να καταναλώνουν περισσότερα σνακς και γενικά ανθυγιεινά τρόφιμα, σύμφωνα με μελέτη του Cancer Research UK.

Οι έφηβοι που παρακολουθούν πάνω από τρεις ώρες τηλεόραση την ημέρα είναι πιθανότερο να καταναλώνουν περισσότερα σνακς και γενικά ανθυγιεινά τρόφιμα, σύμφωνα με μελέτη του Cancer Research UK.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ο «βομβαρδισμός» των παιδιών με διαφημίζει ανθυγιεινών, πλούσιων σε θερμίδες τροφίμων ωθεί τους εφήβους στην κατανάλωση άνω των 500 επιπλέον σνακ, όπως μπισκότα, ανθρακούχα αναψυκτικά και πατατάκια, σε ένα μόνο έτος, συγκριτικά με παιδιά που βλέπουν λιγότερη τηλεόραση.

Στο πλαίσιο της δημοσκόπησης YouGov, 3.348 νεαρά άτομα 11-19 ετών ερωτήθηκαν για τη διατροφή τους και τις συνήθειές τους ως προς την τηλεόραση.

Τα ενεργειακά και τα ροφήματα με ανθρακτικό με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, τα πατατάκια και γενικώς τα πρόχειρα γεύματα ήταν κάποια από τα είδη διατροφής που ήταν πιθανότερο να καταναλώνουν οι έφηβοι που έβλεπαν τηλεοπτικά προγράμματα τα οποία έβριθαν διαφημίσεων.

Συγκεκριμένα, οι έφηβοι που έβλεπαν τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα με διαφημίσεις είχαν 139% περισσότερες πιθανότητες να πιουν αναψυκτικό με ανθρακικό και 65% να φάνε έτοιμα γεύματα.

Αντίθετα, όταν το τηλεοπτικό πρόγραμμα δεν είχε διαφημιστικά μηνύματα δεν προέκυπτε σχέση μεταξύ του χρόνου τηλεθέασης και της πιθανότητας κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών. Αυτό σημαίνει οι διαφημίσεις ωθούν τα παιδιά να προτιμούν πιο ανυγιεινά τρόφιμα.

Η τακτική κατανάλωση τροφών με πολλές θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη, αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης παχυσαρκίας.

«Πρόκειται για την ισχυρότερη απόδειξη ότι οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων μπορούν να επηρεάσουν τις διατροφικές επιλογές των παιδών. Δεν υποστηρίζουμε φυσικά ότι κάθε έφηβος που βλέπει μια διαφήμιση θα φάει κάτι ανθυγιεινό, αλλά η μελέτη δείχνει ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ διαφημίσεων και διατροφικών συνηθειών», σχολιάζει η Δρ Τζιοτσνα Βοχρα, κύρια συγγραφέας της μελέτης.

Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

Sports in

Οι πέντε υποψήφιοι προπονητές του Τζόκοβιτς – Ο επικρατέστερος και η «βόμβα» του Φέντερερ (pics+vids)

Κοιτάζει την επόμενη μέρα ο Νόβακ Τζόκοβιτς, μετά το διαζύγιο με τον Γκόραν Ιβανίσεβιτς. Ο Νέναντ Ζίμονιτς που εθεάθη στην προπόνηση του Σέρβου και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον σπουδαίο Ρότζερ Φέντερερ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024