Τρίτη 23 Απριλίου 2024
Οι γυναίκες έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση από τους άνδρες

Οι γυναίκες μπορούν να επεξεργαστούν γρηγορότερα το οξυγόνο από τους άνδρες όταν αρχίζουν να γυμνάζονται, χαρίζοντάς τους ένα φυσικό πλεονέκτημα ως προς την φυσική τους κατάσταση, σύμφωνα με βρετανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism.

«Η γρήγορη αξιοποίηση του οξυγόνου επιβαρύνει λιγότερο τα κύτταρα του σώματος και θεωρείται σημαντική παράμετρος της αερόβιας φυσικής κατάστασης του ατόμου. Η έρευνα έρχεται να καταρρίψει την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι τα ανδρικά σώματα είναι εκ φύσεως πιο αθλητικά», εξηγεί ο Τομας Μπελμτραμ κύριος συγγραφέας της μελέτης που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Γουότερλου.

Οι ερευνητες στο πλαίσιο της μελέτης συνέκριναν την πρόσληψη οξυγόνου και την μυϊκή εξαγωγή του οξυγόνου μεταξύ 18 νεαρών ανδρών και γυναικών, ίδιας ηλικίας και βάρους, που κλήθηκαν να κάνουν διαδρομο. Οι γυναίκες διαρκώς είχαν καλύτερες επιδόσεις από τους άνδρες με περίπου 30% ταχύτερη αξιοποίηση του οξυγόνου σε όλο το σώμα.

«Στις γυναίκες η μυϊκή εξαγωγή του οξυγόνου από το αίμα ήταν ταχύτερη, κάτι που με επιστημονικούς όρους δείχνει ότι έχουν ανώτερο αερόβιο σύστημα», εξηγεί ο Ρίτσαρντ Χαγκσον, καθηγητής Εφαρμοσμένων Επιστημών Υγείας στο βρετανικό πανεπιστήμιο.

Η ταχύτερη επεξεργασία του οξυγόνου σημαίνει ότι οι γυναίκες είναι λιγότερο πιθανό να συσσωρεύσουν μόρια στον οργανισμό τους που σχετίζονται με την μυϊκή κόπωση, την προσπάθεια και την κακή αθλητική επίδοση.

«Αν και δεν γνωρίζουμε προς το παρόν γιατί οι γυναίκες απορροφούν ταχύτερα το οξυγόνο, η μελέτη έρχεται να ανατρέψει όσα πιστεύαμε μέχρι σήμερα για τις αθλητικές επιδόσεις των δύο φύλων. Και αυτό μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που προσεγγίζουμε την άθληση, συνολικά», υπογραμμίζει ο Δρ Μπελτραμ.

Φοβερό βίντεο: Η γκολάρα του Μπακούλα από την κερκίδα!

Η καταπληκτική γκολάρα του Μπακούλα σε ένα απολαυστικό βίντεο από την κερκίδα