Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ιατρικά λάθη: Μια συγγνώμη κοστίζει λιγότερο από μια μήνυση

Ιατρικά λάθη: Μια συγγνώμη κοστίζει λιγότερο από μια μήνυση

Μια συγγνώμη εκ μέρους του νοσοκομείου ή του γιατρού για το τι πήγε στραβά με κάποιον ασθενή κοστίζει λιγότερο, καθώς αποτρέπει τη μήνυση, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Health Affairs.

Μια συγγνώμη εκ μέρους του νοσοκομείου ή του γιατρού για το τι πήγε στραβά με κάποιον ασθενή κοστίζει λιγότερο, καθώς αποτρέπει τη μήνυση, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Health Affairs.

Ερευνητές από πολλά αμερικανικά πανεπιστήμια και νοσοκομεία (Στάνφορντ, Χάρβαρντ, Ταφτς, Beth Israel Deaconess κ.α.), με επικεφαλής την Μισέλ Μέλο του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, ανέλυσαν σχεδόν 1.000 νοσοκομειακά περιστατικά που είχαν κακή κατάληξη για κάποιο λόγο σε έξι νοσοκομεία.

Αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη μεταξύ των νοσοκομείων και του ιατρικού προσωπικού τους ότι η παραδοχή του ιατρικού λάθους θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για μηνύσεις από τους ασθενείς ή τους συγγενείς τους και για ατέρμονες δίκες, η μελέτη δείχνει ότι μάλλον το αντίθετο ισχύει.

Στην πραγματικότητα, όταν με δική τους πρωτοβουλία το νοσοκομείο και οι γιατροί εξήγησαν με ειλικρίνεια το λάθος τους και ζήτησαν συγγνώμη γι’ αυτό, μόνο στο 5% των περιστατικών (ένα στα 20) τα πράγματα ακολούθησαν τη δικαστική οδό, ακόμη και όταν επρόκειτο για θανατηφόρο λάθος.

Και όταν όντως υπήρξε κάποια αποζημίωση μετά από δικαστική απόφαση ή εξωδικαστική διευθέτηση, η μέση δαπάνη ανά περιστατικό ήταν γύρω στα 75.000 δολάρια, πολύ μικρότερη από αυτήν (225.000 δολάρια κατά μέσο όρο) στις περιπτώσεις που δεν είχε δοθεί καμία εξήγηση ή συγγνώμη και εξ αρχής είχαν μπλεχθεί οι δικηγόροι.

Στις ΗΠΑ, αλλά και σε άλλες χώρες, τόσο τα νοσοκομεία όσο και οι ασφαλιστικές εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους για να διευθετήσουν τέτοιες διαφορές, ώστε να μην καταλήγουν στις αίθουσες των δικαστηρίων. Μεταξύ άλλων, τα νοσοκομεία μπορεί να απαλλάξουν τον ασθενή από κάθε ιατρικό έξοδο, να του δώσουν κουπόνια τροφής ή δώρων ή -σε σοβαρότερες περιπτώσεις- να προσφέρουν αποζημίωση. Ο βασικός στόχος είναι να παρέχεται η δέουσα ικανοποίηση στους ασθενείς και στους συγγενείς τους, έτσι ώστε να μη φθάνουν στο σημείο να στρέφονται δικαστικά κατά των γιατρών ή του νοσοκομείου.

Όπως δείχνει και η νέα μελέτη, η πολιτική της ειλικρίνειας και της συγγνώμης -κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την ευρύτερη ιατρική και νοσοκομειακή κουλτούρα παγκοσμίως- σε συνδυασμό με μια λογική εξωδικαστική αποζημίωση, είναι κάτι που συμβαίνει όλο και συχνότερα.

Σύμφωνα με τη Δρ Μέλο, η πολιτική αυτή όχι μόνο ικανοποιεί περισσότερο τους άτυχους ασθενείς, αλλά επίσης οδηγεί σε βελτιώσεις εκ μέρους των νοσοκομείων για την ασφάλεια των ασθενών.

health.in.gr,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

LIVE: Αταλάντα – Λίβερπουλ

Παρακολουθήστε live στις 22:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Αταλάντα – Λίβερπουλ για τα προημιτελικά του Europa League. Τηλεοπτικά από Cosmote Sport 7 HD.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024